דרעי: "האדמו"ר היה נוסע לצדיקים נסתרים בקצוות הארץ, במו עיני ראיתי"

דוד לזר No Comments on דרעי: "האדמו"ר היה נוסע לצדיקים נסתרים בקצוות הארץ, במו עיני ראיתי"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במשדר מיוחד שנערך היום (שני) ב'קול חי' בהגשתו של אבי מימרן עוד קודם להלוויית האדמו"ר מערלוי זצ"ל שעלה בסערה השמימה הבוקר, סיפר יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי על הקשר המיוחד בין מרן הגר"ע יוסף לאדמו"ר.

"היה קשר של עשרות עשרות שנים, הרבה לפני שקמה התנועה, מאז שאני זוכר את עצמי בבית מרן, הוא היה מגדולי הידידים של מרן, ידיד הלכה", סיפר, "עוד בתקופה שמרן היה צעיר, יש תשובות ב'יביע אומר' שבהן מובאות התכתבויות בינו לבין האדמו"ר, ומרן מזכיר אותו בביטויי אהבה נדירים, וזאת למרות שהביטויים של מרן בספרים הם קצרים, ועליו הוא כותב באופן יוצא מן הכלל, היה מתבטא עליו 'ידיד נפשי' 'צדיק יסוד עולם', ביטויי אהבה וידידות".

דרעי סיפר ב'קול חי' כי "מרן הגר"ע הכיר את האדמו"ר כבר מילדותו, בערש ילדותו של מרן הוא התגורר בשכונת קטמון ומרן גדל בסמיכות לישיבת ערלוי, הם היו שכנים והם גדלו ביחד, וכשמרן בנה את הכולל 'חזון עובדיה' זה היה שם בקטמון סמוך לישיבת ערלוי, גם מועצת החכמים הייתה מתכנסת תמיד בקטמון".

"אי אפשר לתאר את אהבתם של תלמידי חכמים, עשרות פעמים באתי לאדמו"ר בשם מרן, בהמשך מרן היה דוחף אותי לעזור למוסדות ערלוי, היה מזכיר לי את האהבה הגדולה ביניהם".

הוא התרפק על רגעים בלתי נשכחים: "לא אשכח את הביקור האחרון של האדמו"ר בבית מרן הגר"ע – הוא היה כבר זקן, הכינו לו כסא גלגלים מיוחד של אדמו"רים. גם בעת שמרן ישב שבעה בניחום אבלים על בנו רבי יעקב, האדמו"ר הגיע לנחם, מרן קם מלוא קומתו למרות שהיה מאוד חלש".

דרעי הפתיע בשידור כשסיפר כי "האדמו"ר היה מחובר לצדיקים הנסתרים שבדור, הוא היה נוסע אליהם לכל קצות הארץ, לפינות הארץ, להתייעץ, אני לא רוצה לפרט אבל ראיתי במו עיני", אמר דרעי והוסיף כי "לזה התכוון מרן שכתב עליו 'צדיק יסוד עולם', הוא לא כתב את זה על אף אחד אחר".

עוד הוא הוסיף כי "האדמו"ר מערלוי היה נחשב המנהיג של הנסתרים, למרות גדלותו הידועה, התכונה הזו לא ידועה, היה קשור לנסתרים, אני יודע סיפורים מדהימים על קדושתו", אמר.

דרעי הוסיף נקודה נוספת באישיותו של האדמו"ר ואמר כי הוא היה "ממשיך דרכו של החתם סופר, והוא הנהיג קהילות סגורות שמרניות ומחמירות, ומצד שני תראה את הערצה הרחבה שקיבל מכל החוגים ומכל הקצות, אנשים לא זזו בלעדיו, דמות אהובה מלאה ביראת שמים, שהשפיע מעבר לחוג חתם סופר ולערלוי".

האזינו לראיון המלא:



0 תגובות